Linkek a témában:
Volvo sc90
[2010.05.22.] A Volvo nem bízza a véletlenre: mérnökeit kötelező jelleggel ülteti iskolapadba saját képzésein, amiből olyan dolgok sülnek ki végül, mint ez a koncepció autó. Bár a tervek már három évesek, újra és újra leporolják: a hetekben újra felmerült a 2015-ös sorozatgyártás gondolata.
Volvo ReCharge Concept
[2007.09.04.] Konnektorról tölthető Volvo hibrid Frankfurtban.
Caresto V8 Speedster: Volvo hot-rod
[2006.11.03.] A látványos kék kétajtós egy svéd tervező, Leif Tufvesson munkája, aki régebben a Volvo tanulmányautókat előállító részlegénél dolgozott, ma pedig saját autóépítő műhelyét vezeti. A Caresto V8 első pillantásra olyan, mint a legtöbb hot-rod: hosszú, keskeny orra, szabadon álló kerekei és az 1920-as évek végének típusaira jellemző csónakforma karosszériája van. A Volvo-rokonságra csak a nagylyukú négyzetrácsos hűtőmaszk utal halványan.
Hot rod Volvo alapokon
[2006.11.02.] V8-as motor gyorsítja a kétszemélyes kasztnit. Igazi élményautó született! Mi ebben olyan meglepő? A Volvótól inkább a visszafogott eleganciát szoktuk meg.
Kis tanulmányautó-történelem a Volvotól
[2005.02.21.] A legöregebb az 1972-es VESC (Volvo Experimental Safety Car, magyarul Volvo kísérleti biztonsági autó) lesz. A 200-as sorozat előfutárában olyan megoldásokat vonultattak fel, amelyek csak az utóbbi nyolc-tíz évben váltak általánossá az autógyártásban: volt benne ABS, első és hátsó légzsákok, oldalvédelem és merev biztonsági utastér, hogy csak a legfontosabbakat említsük.
3CC: villanyautó-tanulmány a Volvotól
[2004.10.12.] Az autó látványnak sem szokványos, különösen ha a Volvo szériatípusaihoz hasonlítjuk. A 3,899 méter hosszú, 1,624 méter széles és 1,321 méter magas szerkezet oldalról leginkább egy sportos kompakt GTI-nek látszik, de az övvonal felett hátrafelé soha nem látott mértékben elkeskenyedő kabin már a szabadon hömpölygő dizájner-rémálmok első hullámát képviseli. A 3CC a fura kialakításnak köszönhetően háromszemélyes: elöl még két felnőtt is elfér, hátul azonban már csak egy nagy fotelt helyeztek el, amiben egy széles felnőtt vagy két keskeny gyerek terpeszkedhet. Az egésznek látszólag nincs semmi értelme, de felülről nézve megvilágosodik minden: a fülke cseppformája csökkenti a légellenállást, ami egy villanyautónál igen fontos tényező. A felfelé nyíló ajtók szintén az önmagáért való művészet kategóriájába sorolhatók, de a belső tér egyes megoldásaival már szívesen találkoznánk a jövő Volvóiban. Ilyen az állítható pedálsor, amely ma még nem igazán elterjedt, vagy a hátsó utas kényelmes beszállását segítő ülésrendszer, amivel talán már a svéd gyártó következő kupé modelljében találkozhatunk.